کسب و کار سارقان در شب عید | دو دختر سارق در پوشش خدمتکار دستگیر شدند

اعضای باندی که در قالب خدمتکار به خانه‌های مردم می‌رفتند و دست به دزدی می‌زدند، شناسایی و دستگیر شدند.
کسب و کار سارقان در شب عید | دو دختر سارق در پوشش خدمتکار دستگیر  شدند
کد خبر : ۵۹۳۷۲

یکی از اعضای این باند دختر جوانی است که سه مورد سرقت در کارنامه‌اش ثبت شده است و در یکی از این سرقت‌ها سه میلیارد از خانه مالباخته ربوده بود.

این متهم پس از دستگیری به جرایم خود اعتراف کرد و توضیح داد برای هر سرقت از یک کارت شناسایی جعلی استفاده می‌کرد و  برای تهیه هر کارت جعلی مبلغ دو میلیون و 500 هزارتومان می‌پرداخت. روی کارت‌های جعلی عکس خودش وجود داشت اما در آنها از مشخصات قلابی استفاده شده بود. این دختر با کارت‌های جعلی به دفاتر و شرکت‌های خدماتی مراجعه می‌کرد تا تقاضای کار کند. شرکت‌ها نیز با فرض اصالت کارت هویتی به او اعتماد کرده و او را به مشتریانی معرفی می‌کردند که برای انجام کارهای خانه به کمک نیاز داشتند یا پرستار می‌خواستند. پس از آن صاحب‌خانه‌ها هم با این تصور که کارگر یا پرستار از طرف شرکت معتبر معرفی شده و فرد قابل اعتمادی است، در حضور او در مورد دارایی‌های خود صحبت می‌کردند و اموال با ارزششان را جلوی دست و در دسترس او قرار می‌دادند.

سپس این مجرم با استفاده از موقعیت مناسب، اموال ارزشمند را برمی‌داشت و فرار می‌کرد و سپس به شرکت دیگری مراجعه می‌کرد و با همین شیوه استخدام می‌شد و به خانه‌های دیگر می‌رفت.

با طرح شکایت از سوی مالباختگان و اطلاعات بدست‌ آمده از شرکت‌های خدماتی، اصل موضوع برای ماموران پلیس آگاهی روشن شد. در ادامه با شناسایی دختر سارق، او دستگیر و مشخص شد مجرمان این پرونده سه زن و یک مرد هستند که مرد کار جعل را انجام می‌دهد. دو نفر از دختران به عنوان کارگر به خانه‌ها می‌روند و یکی از آنها هم در فروش اموال مسروقه به بقیه کمک می‌کند.

دختر سارق در مورد زندگی شخصی خود گفت: من از اهالی یکی از شهرهای غرب کشور هستم، چند سال پیش به اجبار خانواده با پسر عمویم ازدواج کردم اما بعد از چهار سال از او جدا شدم. چون در شهر خودمان کار پیدا نکردم برای کار به تهران آمدم و برای مدت زیادی مثل بقیه واقعا کار می‌کردم. چند بار که به عنوان کارگر و خدمتکار در خانه‌های مختلف کار کردم صاحبکارها حقم را خوردند و پولم را ندادند. برای همین تصمیم به سرقت گرفتم. در همان موقع‌های یک نفر به من پیشنهاد داد که با این شیوه سرقت کنم تا گیر نیفتم من هم پیشنهادش را عملی کردم و فکر نمی‌کردم دستگیر شوم اما الان دستگیر شده‌ام و باید همه اموال مالباختگان را پس بدهم.

در حال حاضر این متهمان در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند تا تحقیقات ادامه یابد و موارد احتمالی از جرایم این افراد نیز کشف شود.

منبع: جنایی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر